Assink lyceum valt in de prijzen met Twents Scholieren Filmfestival

07-11-2022

Afgelopen vrijdag, 4 november, was het een spannende dag voor enkele tweedejaars leerlingen van het Assink lyceum. Het Twents scholieren filmfestival vond namelijk plaats!

Maar liefst duizend leerlingen uit de regio hebben deelgenomen aan het Twents scholieren filmfestival. Er zijn 25 films opgestuurd, waarna er uiteindelijk 10 zijn genomineerd om vandaag te strijden voor beste film. Het evenement vond plaats in Stadstheater de Bond in Oldenzaal.

Twee groepjes van het Assink lyceum zijn met hun film genomineerd en werden daar verwacht. Een groepje leerlingen van de locatie Rekkenseweg (Sven, Juub, Jens en Colin) en een groepje van de locatie Bouwmeester (Amelie, Eva, Salma en Jenna).

Het was erg spannend want de films werden niet alleen door de verschillende leerlingen bekeken, maar werden ook beoordeeld door een echte vakjury uit het werkveld. De zenuwen waren gelukkig niet voor niks, want beide films zijn in de prijzen gevallen. Het groepje van de locatie Rekkenseweg heeft de 2e plek binnengehaald en het groepje van de locatie Bouwmeester de 3e plek. Daar mogen ze zeker erg trots op zijn!

Het was een echte beleving voor de leerlingen om hun eigen film zo groot op het doek te zien. Iets wat hopelijk blijft kleven als een mooie herinnering aan school.

83Ad66a4 7D1b 4780 9A2a 67Da8fcc7e0f