Bezoek voorstelling Corpus Delicti

03-10-2022

Op 15 september zijn we met een groep 5V-leerlingen en een paar 6V-leerlingen naar het Wolfgang Borchert Theater in Münster gegaan. We zijn daar samen met een groep leerlingen uit Almelo naar de voorstelling van Corpus Delicti, een roman die we in de les behandelen, geweest.

Het verhaal speelt zich af in de toekomst. In deze toekomst is de hele staat gericht op het controleren van de gezondheid van haar burgers. Ze dragen een chip, moeten verplicht sporten en krijgen zelfs een biologisch passende partner toegewezen. Vanzelfsprekend eten ze gezond en mogen ze niet roken. Als de broer van hoofdpersoon Mia beschuldigd wordt van een misdaad, begint Mia aan de METHODE van de staat te twijfelen en zich er tegen te verzetten.

Hoewel het verhaal en het gesproken Duits niet makkelijk waren, en we in de les ook nog niet het hele boek gelezen hadden, was het toch een interessant theaterbezoek. Al bij binnenkomst kregen we van twee dokters een gezondheidsscan en werden we op onze plekken gewezen. Een deel van de leerlingen zat met een VR-bril op op het podium en soms kwamen de acteurs in het publiek zitten. Verder leken de acteurs met elkaar te videobellen en was het decor erg futuristisch. Zo werd er bijvoorbeeld een gevangeniscel gecreƫerd met rook en licht.

Na een heftige ontknoping en een welverdiend applaus werden er in de bus nog een paar Schlager gezongen en gingen we weer op weg naar Nederland.

Wolfgang Borchert Theater