Leerlingen in actie voor goede doel: SterrenStralen

24-11-2022

Al sinds 2004 houdt SterrenStralen haar jaarlijkse kerstactie voor kinderen in de knel. Met een gigantische kerstboom op de gemeentegrens van Neede, Eibergen en Haaksbergen (nabij het voormalige Danspaleis) worden 'sterren' ontstoken ter nagedachtenis aan een bijzonder iemand.

Ook in Haaksbergen, Neede en Eibergen zijn er kinderen voor wie een cadeau met Sinterklaas of Kerst niet vanzelfsprekend is. Deze kinderen verdienen ook een prachtige feestmaand. Leerlingen van het Assink lyceum dragen hun steentje bij door de verkoop van kerstkaarten. Deze kerstkaarten staan symbool voor de lichtjes in de grote kerstboom, ook wel ‘Sterren’ genoemd.

Hoe kun je helpen?

Je kunt helpen door een kerstkaart te kopen voor maar € 2,50. Je kunt dit bedrag overmaken op rekeningnummer NL 41 RABO 0101.75.60.03 ten name van SterrenStralen, maar nog makkelijker is het om de QR-code te scannen.

SterrenStralen helpt vooral kinderen in Haaksbergen, Neede en Eibergen. Welke kinderen er in aanmerking komen, wordt bepaald door kerkelijke organisaties, gemeentelijke instellingen en huisartsen. Meer dan 85% van de opbrengst gaat naar kinderen in de knel. De overige 15% zijn kosten van derden zoals de kaart en het transport en verlichting van de grote kerstboom.

Let op!  Als je geld overmaakt, krijg je niet automatisch een kerstkaart. Deze kerstkaarten zijn verkrijgbaar bij de leerlingen van de locatie Bouwmeester en de locatie Rekkenseweg.

400 kinderen!

We verwachten dit jaar ruim 400 kinderen (200 gezinnen) te verrassen met een mooi cadeau en een kerstpakket voor het gezin. Zo bezorgen de sponsoren, vrienden en ‘Sterrenkopers van het Assink lyceum’ een onvergetelijke Sinterklaas/Kerst. Elke bijdrage wordt enorm gewaardeerd.

Sterrenstralen Kaart2