Presentatie en diploma-uitreiking Honoursprogramma UT

17-03-2023

Op donderdagavond 16 maart presenteerden Roos Pelle en Annabel Wielens op de Universiteit Twente in Enschede met passende trots hun onderzoeken voor Pre-U. Deze presentaties waren de afsluitende opdracht van de tweejarige Academic Track van het Honoursprogramma van Pre-U. Het was een feestelijke avond. Omringd door glunderende ouders, namen de leerlingen hun diploma plechtig in ontvangst.

Tijdens de presentaties hebben de meiden laten zien waar ze in de afgelopen anderhalf jaar in 5 en 6 vwo aan gewerkt hebben. De kennis die ze opdeden tijdens de modules en masterclasses pasten ze toe in hun onderzoeken. Ze deden dit in een groepje met leerlingen van andere scholen uit de regio.

De titel van het onderzoek van Annabel (foto: eerste van links) en partner Femke Collet luidt: 'De invloed van vitaminepillen B12 en D op de metabolisme-activiteit van het bakkersgist Saccharomyces cerevisiae'.

In het onderzoek van Roos (foto: derde van links) en haar partner Elvia Zwiep gaat het om: 'Het effect van afbeeldingen op het leervermogen van beelddenkers op het vwo van 11 t/m 13 jaar'.

Het waren twee interessante onderzoeken. We hebben genoten van de presentaties en zijn natuurlijk erg trots op de prestaties van Roos en Annabel! Daarom (ook) vanaf hier onze complimenten en felicitaties!

Zit je in 4 vwo en lijkt het jou ook leuk om buiten het reguliere vwo extra aan de slag te gaan en je academische kennis te vergroten? Kijk dan op de site van de Universiteit Twente en neem contact op met de coördinator Laura Hendrixen.

230317 Honoursprogramma