Project Slimme handen

25-05-2023

We bieden als school een project voor leerlingen die praktisch ingesteld zijn en graag leren vanuit de praktijk. Kinderen die plezier beleven aan het werken met hun handen affiniteit hebben met techniek en technologie. Hiervoor hebben we het project ‘Slimme handen’ opgezet. Kinderen gaan tijdens dit project in een kleine groep samen met een coach een bedrijfsbezoek afleggen en een praktijkles volgen.

Bezoek windpark
Op 16 mei hebben we een windpark, vlak over de grens met Duitsland, bezocht. Met 22 leerlingen, een expert van 'Pure Energie' en een begeleider van het Assink lyceum gingen we met de bus. De expert van het energiebedrijf werd verteld hoe een windmolen precies in elkaar zit en hoe het werkt. Leerlingen hebben hierbij vragen kunnen stellen en ook een opdrachtenboek gekregen. Na afloop kregen de leerlingen een goodiebag.

Praktijkles
Een week later, op 23 mei, vond de praktijkles plaats. De deelnemende leerlingen verzamelden zich op de locatie van Brakelstraat om een praktijkles te volgen. Onder begeleiding van meneer Noordink en twee van zijn mentorleerlingen werd de groep geïnstrueerd en begeleid. Iedereen heeft een eigen windmolen gebouwd en daarnaast is er kennis gemaakt met verschillende mogelijkheden van de laserprinter.

We hopen dat ons project een bijdrage heeft geleverd aan de kijk op techniek, technologie en duurzaamheid voor de deelnemende leerlingen. We kijken terug op een geslaagd project met hele enthousiaste leerlingen.

Pure Energie