Uitnodiging Assink lyceum Tour 11 april

04-04-2022

Op maandagavond 11 april van 19.30 - 21.15 uur nodigen wij ouders, leraren en onderwijsondersteunend personeel (OOP) uit voor de startavond van Assink lyceum Tour. Assink lyceum Tour is een nieuw initiatief waarbij ouders/verzorgers, leraren, onderwijsondersteunend personeel en later ook leerlingen samen nadenken, spreken en kennis delen over maatschappelijk relevante thema’s.

Deze startavond is georganiseerd door de Ouderraad en een werkgroep vanuit de school. Van collega’s vragen we om zoveel mogelijk aanwezig te zijn, hun inbreng te geven en zo nodig een gespreksgroep te begeleiden.

Thema
We kunnen er niet om heen, corona heeft op iedereen invloed (gehad). Zeker ook op onze leerlingen, jullie kinderen. Ieder kind is uniek en is er op eigen wijze mee omgegaan. Wij willen graag met elkaar in gesprek over de positieve en negatieve ervaringen en over de vraag “Hoe nu verder?”

Centraal staan in deze (na-?) coronatijd en de ontwikkelingen in Oost-Europa twee kernvragen:

• Wat zie je van/aan/bij je kind, de leerling?
  • Wat kan je doen als ouder(s), als leraar, als school én samen?

Het programma
19.15 - 19.30 uur: Inloop met koffie/thee en welkom
19.30 - 19.45 uur: Korte inleiding
19.45 - 20.00 uur: Impressies vanuit de zaal *

* Je hebt hiervoor een smartphone of een tablet met internetverbinding nodig om via ‘Mentimeter’ (een digitaal en interactief programma) te kunnen reageren. Tip: als je geen smartphone hebt, kun je een device van je kind meenemen.

20.00 - 20.45 uur: Groepsgesprekken
20.45 - 21.00 uur: Aanbevelingen vanuit de zaal
21.15 uur: Hoe nu verder? En afsluiting

Waar vindt de bijeenkomst plaats?
De avond wordt voor alle ouders/verzorgers en collega’s van leerlingen uit Haaksbergen georganiseerd op de Bouwmeester in Haaksbergen. Voor de ouders en collega’s van leerlingen uit Eibergen en Neede op de locatie aan de Parallelweg in Neede.

Opgeven vóór 5 april
Je kunt je aanmelden via https://forms.office.com/r/a7gj4KJqKT