Niveaus

Leerjaar 1 & 2 | tweejarige brugklas

Als je bij ons op het Assink lyceum start, dan kom je in een tweejarige brugklas. In de brugjaren 1 en 2 worden twee niveaus gecombineerd. Bijvoorbeeld vmbo theoretische leerweg en havo. Je hebt twee jaar de tijd om te ontdekken welk niveau het meest geschikt is voor jou. Zowel de lesstof als het leertempo wordt op jouw niveau aangepast.

• BK: vmbo-basis/kader
  • TH: vmbo-theoretische leerweg/havo
  • HV: havo/vwo
  • GV-plus: gymnasium/vwo-plus

Leerjaar 3 en hoger

In het derde jaar ga je vervolgens verder met het niveau dat het beste bij je past: vmbo-bb, vmbo-kb, vmbo-g/tl, havo, vwo, vwo-plus en/of gymnasium.

Vmbo

Havo

Vwo

Gymnasium en vwo-plus

Wisselen tussen niveaus

Met je leraar van de basisschool en je ouders probeer je zo goed mogelijk te bedenken wat het beste bij jou past.

Tijdens het eerste schooljaar houden je mentor en je andere leraren in de gaten of je op het niveau zit dat het beste bij je past. Wanneer je leraren denken dat een ander niveau beter voor je zou zijn, dan bespreekt je mentor dit met jou en je ouders. Mocht je zelf denken dat een ander niveau beter past, dan kun je dit ook zelf met je mentor bespreken.

van Brakelstraat,  Haaksbergen

van Brakelstraat, Haaksbergen